Ugrás a tartalomhoz
nov. 14. 2012

MP4, avagy a focisták korábban érnek

Ádám, a keresztfiam beteg, fociláza van. Életre szóló fertőzés, azt hiszem. Éppen azon megy keresztül, amiből engem zseniálisan kihagytak a szüleim. Kapus volt, aztán focitáborba ment, aztán gólokat lőtt, aztán stoplis cipőt akart (megjegyzem, a stoplis cipőn nekem is az életem múlott, aztán anyáék ugyan szereztek egyet, de annyira vigyáznom kellett rá, hogy tulajdonképpen kinőttem úgy egy félév alatt, hogy végig a szekrényben pihent a boldogtalan csuka), aztán kártyákat gyűjtött, aztán megint focitáborba ment, aztán már adidas(!!) vagy nike(!!!) cipőt akart,  aztán jött a gazdag rokon, akinek nincs fia, és tetőtől-talpig felruházta Ádámot Kipsta cuccokkal, aminek azért szintén megvan a renoméja a decathlonos városokban.

Ádám másodikos és nyolcadikosokkal focizik a szünetekben.

- Anya, azt mondták, hogy a szex az, amikor a lány meg a fiú összebújik és csókolóznak.

- ... (sóhaj, agyturbó, döntés)... Igen, az.

 - Meg az is, amikor meztelenek!

-... (sóhaj, nyíg, agyturbó [Ádám 15 éves, Ronaldó vagy Balotelli frizurája van, vidis, és halomra dugja a lányokat. Abortusz, éjszakázik, bulizik, drogozik, elkallódik, nem tanul, olyan lesz, mint a Péter] tehetetlenség, döntés)... Igen, az is.

 

Ádám MP4-et akar.

- Anya én soha többet nem kérek semmit, csak egy MP4-et!

Itt azért felröhögök, mert pontosan emlékszem, hogy én hányszor kértem utoljára valamit és soha többet semmit. A dolgok nem változnak, az összes nyolcéves ugyanolyan, tökmindegy, hogy most mi a divat, nem számít, hogy c64_1.jpgolyan cuccokkal hadonásznak, amik még nem is léteztek akkor, amikor én voltam nyolc éves, meg, hogy én is olyan cuccokért voltam oda, ami Apa idejében még szintén nem találtak ki, vagy csak a világ kapitalista részén volt elérhető. Mindegyik nyolc éves ugyanolyan vézna, túlmozgásos, maszatos szájú sajtkukac, nem számít, hogy melyik évet mutatja a naptár,  és pontosan tudom, hogy Ádámnak ugyanúgy fingja nincs, hogy tulajdonképpen mi az az "mp4", mint ahogy nekem sem volt lövésem se '87-ben, hogy mitől számítógép a Commodore 64, csak azt, hogy veszettül menő egy olyat birtokolni, mert akkor mindenki hozzám jött volna játszani a Forma 1-gyel, és nem ahhoz a béna, beragtapaszozott, fülhurkos-szemüveges, idióta, Megyeri Balázshoz, aki azóta valószínűleg a NASA-nak dolgozik.

Ádám valószínűleg annyit tud, hogy MP4-gyel mászkálni most igen menő dolog, mert a suliban, vagy az osztályban ez történik. Én azt hiszem, hogy a hétvégi apukák irányítják a sulidivatot.

Körülbelül eddig jutottam a gondolatmenetemben, amikor hirtelen meglegyintett a szülőség szele. Hirtelen rájöttem, hogy szart sem tudok sem a nyolcévesekről, sem a gyerekekről általában.

Mert lehet, hogy a mai világban már pontosan tudja egy Ádám-féle nyolcéves, hogy mit akar, hogy mi az a mp4, és nem lenne elég neki az mp3? Ha belegondolok, az én szüleim hányszor vettem nekem ciki ajándékot? Akkor én hány éves voltam? Faszom se emlékszik már. Most mi legyen? Tesóm engem bízott meg a dologgal, mert én vagyok a kütyüs a családban.

Fontos a márka? A Sony még menő? Basszus, a Sony nagyon drága, olyat nem kap. Itt van ez a Myaudio. Ez mi ez? Kínai? Utánaolvasok. Hát nem tudom. És ez a Sencor? Ennek van 3 colos kijelzője, meg egy szinte jó felbontása. Viszi az AVI-t. Nézhet rajta mesét, ha még mesét néznek a mostani nyolcévesek. A Ben10-nél meg a Bakugánnál még szinte képben voltam, de az egy-másfél éve volt. Most meg már Fluor Tomitól hallgatja a Mizut. Jézusom, egy év múlva már a Youtube-on  fogják meghallgattatni vele a Gecigránátot, aztán az "iskolatejjel" fogja terrorizálni a menzasort.

Vagy játszani is akar vele? Érintőképernyős legyen? De hát felsőben úgyis kap majd egy telefont, igaz, nem tudom milyet. Bassza meg, hát nem tudom, mi legyen. A Samsung Galaxy Player? Az androidos, tud vele játszani. De jó az? Aztán még a végén elveszik tőle a telepen, hazafelé. Vagy majd nem figyel oda az órán. Arról nem beszélve, hogy wifizni lehet rajta. ÁÁ, hagyjuk.

Egyáltalán mennyire tud vigyázni egy ilyenre egy nyolcéves? Én mikor kaptam walkmant? Későn, csórók voltunk, amikor Apa németben dolgozott. De nem sokáig voltam menő, discmant kellett volna, hogy hozzon. Ez most mindegy. Mi legyen? Ez a Sencor ez milyen márka? Megbízható? Hagyjuk már, kínai szar az összes. Van rajta két jack dugó, majd ketten hallgathatják osztálykirándulás közben. Az elég menő, nem? Rátöltöm majd neki az angolul beszélő meséket, majd abból tanul. Még hogy nincs pozitív oldala a torrentezésnek!

Megveszem a Sencort, eszi, nem eszi ezt kapja!

index.jpg

süti beállítások módosítása