Ugrás a tartalomhoz
máj. 13. 2012

A divat David Attenborough-ja

Ebben a munkában, amit én végzek, és amit soha nem fogok nektek normálisan elmagyarázni, az egyik legjobb dolog, hogy nem csak lelkileg, de fizikailag is fiatal emberegyedekkel dolgozhatok együtt, ami kiváló megfigyelési pozíciót, illetve lehetőségeket biztosít arra nézvést, hogy a világnak nevezett közösségi, szubjektív életélmény

 

  •     miért tart "itt"?
  •     merre halad?
  •     hová jutott?
  •     Jaj, Istenem!

 


A fiatal egyedek jóval gyakrabban és jóval nagyobb területeket járnak be, mint az idősebb társaik, jellemző rájuk, hogy ideiglenesen, ritkábban véglegesen, csordájukat, sőt az egész populációt elhagyják. Berlinig, egészen Londonig is elvándorolnak, sőt, nem egy  példányt láttak már New Yorkban is felbukkanni.

Az elvándorlások egyik igen gyakori oka, hogy a fiatal hím vagy nőstény saját populációjában szeretné megerősíteni társadalmi pozícióját, amely végeredmény tekintetében - bár ez egyértelműen nem tudatosított végcél - lényegesen jobb esélyt ad az utódnemzésre. A fiatal, valószínűleg nem csak városi egyedek, ezt úgy érik el, hogy a megszokottól eltérő, otthoni környezetben esetleg kevéssé ismert, nem, vagy csak nagyon nehezen elérhető ruhaneműket, ékszereket, illetve úgynevezett "kiegészítőket" vásárolnak egzotikus fizetőeszközökkel.

 



A mai adásunkban két ilyen kiegészítőt, valamint egy divatneműkre szakosodott, gyűjtögető törzset fogok bemutatni, amelyeket én magam sem ismertem, és amely tény jól mutatja, hogy életkorom alapján a mai világban én már az idősebb korosztályhoz tartozom, életteremet önkéntesen szűkítem, pedig még gyereket sem csináltam.



1: Nooka - Zub Zayu

Az állandóan mozgó ázsiai és afrikai kontintentális lemezek találkozásánál élő törzs által kifejlesztett óra igazi különlegességnek számít a megkövesedett közép-kelet-európai régióban. A Zub Zayu New York-i nyelven annyit tesz: Abakusz. Jól látható, hogy az óra a digitális számológépek egyfajta perverz visszairányítása az analóg digitáltalanságba, amely mindenképpen alkalmas arra, hogy az óra tulajdonosa megéljen egyfajta zavart időtlenséget, ami nagyon jellemző a fiatalabb generációk különböző tudatmódosítókkal elért élményeire, ez pedig maga a menőség csimborasszója, még akkor is, ha esetleg a fiatal hím vagy nőstény konzervatív módon soha nem élt ilyen szerekkel.
 


 

 

2: Supra

A "supra" szó többé nem valamiféle félvezetőt jelent, ahogy azt mindenki gondolná, hanem a deszkás cipőknél történt trónfosztás, tehát (egyelőre) egy cipőmárkát jelent. Egy átlagos, harmincas nyarat megélt egyed esetleg azt hiszi, hogy még mindig a a DC, az Etnies, neadjisten a Vans a telitalp legmagasabb foka, de nem, csak hát ő már valószínűleg gyereket nevel és tök mindegy neki/nincs elég lapos kavicsa menő lábbelikre.  A legtrendibb surranókat már a 2005-ben alakult Supra gyártja. A fiatal generáció immáron úgy éli meg McFly-életérzést, hogy fogalma sincs, hogy volt időszak, amikor a Vissza a jövőbe filmtrilógia volt az egyik legvagányabb dolog, ami csak a VHS-szalagra kerülhetett.

3.

A T.K.Maxx a TJX család egyik legnagyobb menőségpotenciállal rendelkező törzse. A halászatot és vadászatot idejekorán elhagyták, azóta kizárólag gyűjtögetésből és  kereskedésből élnek. Ugyan jellemző rájuk olyan ritkaságokat gyűjtése, amelyeket ott sem lehet megszerezni, ahol létrejönnek, vagy esetleg egyáltalán nem is léteznek, de azért olyan provinciálisan konfekciós ruhaneműket is be lehet szerezni náluk, mint a Calvin Klein zokni.


Ha a jelenlegi, fiatal, 16-27 nyarat megélt generációt nézzük, elmondhatjuk, hogy a világ ugyanúgy a vesztébe rohan, mint ahogy anyáink és apáink, és az ő anyjuk és apáik idejében tette, egészen azóta, hogy Marlon Brando nem szégyellt hálóruhában megjelenni a Vágy villamosában, illetve a meggondolatlan autómérnök, Louis Megnyalnámasót Réard úgy gondolta, hogy neki köze van a női fürdőruhákhoz és ezt egy Micheline Bernardini nevezetű - egyébként magáról pont a stratégiai pontokat fedő ruhaneműket nagy előszeretettel ledobáló - táncosnőn reprezentálta is.

Azóta az egész világ nyalja a sót.

 



 
 

süti beállítások módosítása