Ugrás a tartalomhoz
ápr. 21. 2012

A felszerelés

Mivel a legjobb utazós blogoknak mindig van egy utódképző, másokat segítő, felszereléses posztja - amit egyébként mindig kurvára irigyeltem -, ezért úgy gondoltam, hogy nálam se maradjon ki, főleg, hogy most aztán igazán eljutottunk a világ végére is.

 

 

 

1: Bajszos chips: létfontosságú. Az ugyanakkora méretű chipsdarabokkal nem fordulhat elő az, hogy törmelék kerüljön az autódba, öledbe. A pringlesszel megúszhatod azt a halálos balesetet, amit a chipseszacskó alján felgyűlt chipstörmelék okozhatna, amikor azt a zacskót a szád fölé emelve bele próbálnád rázni az arcodba, te pedig azt hinnéd, hogy éppen nem futsz bele árokba/másik autóba/kanyarba egyenesen.

2: Extra rostos Cappy: létfontosságú. Mint a placebok legtökéletesebbike, a narancsrostok mindenféle megerőltetés nélkül képesek elhitetni veled, hogy nem baj, hogy odakint 6 fok üvölt, a szállóban pedig nem fűtenek. Nem is lettem beteg, csak a hazaérkezésünk után két nappal estem vissza a megfázásba. Több Cappyt kellett volna venni.

3: Lopott bögre: esszenciális. Ha egy bögrét el tudsz lopni, akkor minden menni fog. Nem csak bögréből ihatod a Cappyt, hanem vagányságod miatt ezek után nem érhet semmi baj, összetalálkozhatsz akármennyi Berlint Béccsel mind a kettőt Harlemmel, vagy az otthoni körülményekkel összekeverő közel- és távolkeleti bevándorlóval az esti aluljáróban.

4: Lopott kiskanál: nem árt, de nem létfontosságú: a rostok bögrealjból való kikanalazására Cicciolina egykori útmutatása alapján az ujjaid a legmegfelelőbbek. A lopott bögrében lopott kávét mindenesetre kiválóan lehet kavargatni a lopott kiskanállal.

5: Két alma: felesleges, nem ettük meg, hazahoztuk.

6: Grapefruit-csepp: a placebóval kombinálva gyakorlatilag a szuperembert csinál belőled, te leszel a magyar egészségügy élő torpedója.

7: Béres-csepp: mindazon lányoknak létfontosságú, akik képesek úgy fogyni, hogy az emberük főz rájuk. Kiválóan pótolja a sajtos spagetti-monodiéta elhagyásával az étrendből eltűnő ásványi anyagokat.

8: Kampós nyalóka: szopogatni ideális.

9: Pörkölt kukorica: apró szemeinél fogva nem kimondottan a túrák és városnézések elhagyhatatlan kísérője. Ha tudtam volna, hogy este moziba megyünk, talán bent hagyom a hátizsákban.

10: C-vitamin: Béres-csepphez létfontosságú

11: Háromnapos térkép: még GPS mellett is a túlélésed múlik rajta. A legfontosabb a pénz után. Mindazonáltal nagyon vigyázni kell vele, mert ugyan ingyen van, de nagy árat fizethetsz érte: a nyugati népek nagyon ügyelnek, hogy zöld termékeket gyártsanak, ezért a térképbe önmegsemmisítő van beépítve, ami hajtogatásonként számol vissza. A második, harmadik nap már bármikor előfordulhat, hogy a kezedben semmisül meg. Maradandó sérüléseket okozhat!

12: szobapöcök: Szobakilincscsiklót érinteni, szobába bejutni elengedhetetlen. Annyira szimbolikus.

13: McDonald's "M" mit bacon maradék: még rideg, fűszeres faggyúvá válva is életet menthet, tanuljatok a példámból!

 

 

14: Pénztárca: ha van benne pénz, elengedhetetlen

15: Törött kijelzőjű telefon: úúúúgy szeretem, még törötten is szolgált a lelkem. (Már sokadszorra tapasztaltam, hogy Nyugat-Európában meglepően kevés szabad wifit találni. Bécsben pl. se a diákszállón - de itt még a géphasználatért is fizetni kellett -, se a mekiben nem volt, pedig ott direkt ki is volt írva. Egyedül a schönbrunni kávézóban tudtuk behozni a digitális lemaradásunkat.

16: Autókulcs: a benzin már 450, ráadásul a Twingo sem fogyaszt valami hű, de túl jól téli gumikkal. Teletankkal indulva (40 liter) pont 600 km után gyulladt ki a piros lámpa. A tankolásnál kiderült hogy 603 km után még volt benne 5 liter üzemanyag. Azért az mindenképpen több mint 5 literes fogyasztás szerintem, pedig nem mentem gyorsan.

Mindezek ellenére én még mindig azt mondom, hogy a kocsi nem elengedhetetlen, de utazni azzal a legjobb.

17: Ágyrögzítő kampók/zárójelek/ nem tudom, mik: alvásra jók, de akkor még mindig ott van középen a dupla ágykeret, amely MINDIG a férfi alá kerül.

18: Városi okosfüzetek, esetünkben Wien-Karte kuponfüzet: a pénz és a térkép után a harmadik legfontosabb.

19: Kabát: hideg időben jól jöhet. (Jól jött, én még a bundázott kapucnis kardigánomban és pulóverben is fáztam.)

20: Az előző képen narancssárgálló Tatonka Barrel utazótáska: autós utazásokra akár spáros szatyorba is csomagolhatnál, de én felszerelés- és kütyübuzi vagyok. Egyszer azonban biztos, hogy nagyon jól fog jönni, hogy nekem ilyenem van. Egyetlen hibája van, mégpedig az, hogy vagy a kezedben fogod, vagy vállra veszed, mint hátizsákot. Szerintem elfért volna a hosszú vállpánt is, mert annak is van létjogosultsága.

 

süti beállítások módosítása